1. Noty autorskie
  2. Spis materiałów zamieszczonych na pendrivie
  3. Legenda do piktogramów
  1. TECZKA I:
    1. Materiały do pracy z dziećmi i młodzieżą
    2. Wstęp
    3. PRZEDSZKOLE
      1. Sygmatyzm
        1. Plan pracy 1 dla dzieci 3–4-letnich
        2. Scenariusz 1 dla dzieci 3–4-letnich. Wywołanie głoski. „W świecie głoski [s]”
        3. Karta pracy do ćwiczenia 3
        4. Karta pracy do ćwiczenia 4
        5. Karta pracy do ćwiczenia 5
        6. Scenariusz 2 dla dzieci 3–4-letnich. Wywołanie głoski [s] w sylabach. Nauka wymowy [s]. „Wężykowe ćwiczenia”
        7. Karta pracy do ćwiczenia 3
        8. Karta pracy do ćwiczenia 5
        9. Scenariusz 3 dla dzieci 3–4-letnich. Utrwalanie wymowy głoski [š] w swobodnej wypowiedzi.
        10. Wprowadzenie głoski [z] „Przygody bosej osy”
        11. Karta pracy do ćwiczenia 5
        12. Karta pracy do ćwiczenia 6
        13. Scenariusz 4 dla dzieci 3–4-letnich. Usprawnienie artykulacji [ś] w wyrazach i zdaniach
        14. Karta pracy do ćwiczenia 3
        15. Karta pracy do ćwiczenia 5
        16. Karta pracy do ćwiczenia 6
        17. Scenariusz 1 dla dzieci 5–6-letnich. Wywołanie głoski [š] w sylabach. „Wkrótce będę umieć jak las pięknie szumieć”
        18. Karta pracy do ćwiczenia 3
        19. Karta pracy do ćwiczenia 5
        20. Karta pracy do ćwiczenia 7
        21. Scenariusz 2 dla dzieci 5–6-letnich: Utrwalanie wymowy głoski [š] w zestawach wyrazów „Domino na szumiąco”
        22. Karta pracy do ćwiczenia 1
        23. Karta pracy do ćwiczenia 3
        24. Scenariusz 3 dla dzieci 5–6-letnich: Wywołanie i utrwalenie głoski [s] „Syczanki” dla kolegi i koleżanki
        25. Karta pracy do ćwiczenia 5
        26. Karta pracy do ćwiczenia 6
        27. Karta pracy do ćwiczenia 7
        28. Materiał dla rodziców: Nauka wymowy głoski [s]
      2. Rotacyzm
        1. Plan pracy 1 dla dzieci 3–4-letnich
        2. Scenariusz 1 dla dzieci 3–4-letnich. Usprawnienie motoryki narządów mowy. „Radosne zabawy zatroskanej Różyczki”
        3. Karta pracy do ćwiczenia 1
        4. Karta pracy do ćwiczenia 2
        5. Plan pracy 1 dla dzieci 5–6-letnich
        6. Scenariusz 1 dla dzieci 5–6-letnich. Usprawnienie motoryki narządów mowy. „Pomóżmy wyzdrowieć choremu kotkowi”
        7. Karta pracy do ćwiczenia 3
        8. Materiał dla rodziców. Rotacyzm u dzieci przedszkolnych
      3. Kappacyzm i gammacyzm
        1. Plan pracy 1 dla dzieci 3–4-letnich
        2. Scenariusz 1 dla dzieci 3–4-letnich. Usprawnienie motoryki narządów mowy. „Co zgubił Zapominalski Koralik”
        3. Karta pracy do ćwiczenia 1
        4. Karta pracy do ćwiczenia 2
        5. Karta pracy do ćwiczenia 5
        6. Karta pracy do ćwiczenia 7
        7. Karta pracy do ćwiczenia 8
        8. Materiał dla rodziców. Kappacyzm i gammacyzm u dzieci 3–4-letnich
        9. Plan pracy 1 dla dzieci 5–6-letnich
        10. Scenariusz 1 dla dzieci 5–6-letnich. Usprawnienie motoryki narządów mowy. „Przykre wypadki”
        11. Karta pracy do ćwiczenia 4
        12. Karta pracy do ćwiczenia 5
        13. Scenariusz 2 dla dzieci 5–6-letnich. Wymowa i utrwalanie głoski [g] w nagłosie i śródgłosie wyrazu „Zabawa u gołąbka”
        14. Karta pracy do ćwiczenia 3
        15. Karta pracy do ćwiczenia 4
        16. Karta pracy do ćwiczenia 5
        17. Scenariusz 3 dla dzieci 5–6-letnich. Wymowa i utrwalanie głoski [k] w nagłosie, śródgłosie i wygłosie wyrazu
        18. Karta pracy do ćwiczenia 7
        19. Karta pracy do ćwiczenia 8
      4. Nosowanie
        1. Plan pracy 1 dla dzieci 3–4-letnich
        2. Scenariusz 1 dla dzieci 3–4-letnich. Usprawnienie sposobów oddychania. „Miśki śpioszki”
        3. Karta pracy do ćwiczenia 4
        4. Scenariusz 2 dla dzieci 3–4-letnich. Usprawnienie sposobów oddychania. „Chlup, pod wodę”
        5. Karta pracy do ćwiczenia 3
        6. Scenariusz 3 dla dzieci 3–4-letnich. Usprawnienie sposobu oddychania i zmniejszenie stopnia nosowania
        7. Scenariusz 1 dla dzieci 5–6-letnich. Usprawnienie sposobów oddychania. „Szukam swego brata bliźniaka”
        8. Materiał dla rodziców: Nosowanie u dzieci przedszkolnych
      5. Jąkanie
        1. Plan pracy 1: Jąkanie u dzieci w wieku przedszkolnym
        2. Scenariusz 1 dla dzieci 5–6-letnich. Zwolnione tempo mowy
        3. Karta pracy do ćwiczenia 8
    4. SZKOŁA PODSTAWOWA
      1. Sygmatyzm
        1. Plan pracy 1 dla dzieci 7–10-letnich
        2. Scenariusz 1 dla dzieci 7–10-letnich. Prawidłowa realizacja głoski [sz] w izolacji i nagłosie. „Jesienny spacer”
        3. Karta pracy do ćwiczenia 6
        4. Karta pracy do ćwiczenia 7
        5. Scenariusz 2 dla dzieci 7–10-letnich. Wymowa wyrazów z głoską [s] w śródgłosie. „Opowiastka o Krystianie”
        6. Karta pracy do ćwiczenia 5
        7. Karta pracy do ćwiczenia 8
        8. Scenariusz 3 dla dzieci 7-10-letnich. Utrwalanie prawidłowej realizacji głoski [s] w śródgłosie sylab i wyrazów
        9. Scenariusz 4 dla dzieci 7–10-letnich. Usprawnienie szeregu syczącego
        10. Karta pracy do ćwiczenia 4
        11. Karta pracy do ćwiczenia 6
        12. Plan pracy 1 dla dzieci 11–13-letnich
        13. Scenariusz 1 dla dzieci 11–13-letnich Utrwalenie prawidłowej realizacji głoski [sz] w izolacji i nagłosie sylab i wyrazów
        14. Karta pracy do ćwiczenia 3
        15. Karta pracy do ćwiczenia 6
        16. Karta pracy do ćwiczenia 8
        17. Materiał dla rodziców. Sygmatyzm u dzieci 7–13-letnich
        18. Scenariusz 2: Sygmatyzm międzyzębowy u dzieci 11–13-letnich. Utrwalanie prawidłowej realizacji głoski [s] w śródgłosie
        19. Karta pracy do ćwiczenia 6
      2. Rotacyzm
        1. Plan pracy 1 dla dzieci 7–10-letnich
        2. Scenariusz 1 dla dzieci 7–10-letnich. Wywołanie głoski [r]. „Postraszymy Robaki Straszaki”
        3. Karta pracy do ćwiczenia 2
        4. Karta pracy do ćwiczenia 4
        5. Plan pracy 1 dla dzieci 11–13-letnich
        6. Scenariusz 1 dla dzieci 11–13-letnich. Wywołanie głoski [r]. „Rodzina Tralalińskich i inne zagadki”
        7. Scenariusz 2 dla dzieci 11–13-letnich. Utrwalanie wymowy głoski [r] „List do Romka”
        8. Karta pracy do ćwiczenia 6
      3. Kappacyzm i gammacyzm
        1. Plan pracy 1 dla dzieci 7–10-letnich (gammacyzm)
        2. Scenariusz 1 dla dzieci 7–10-letnich. Wywołanie głoski [g]. „Rywalizacja na Rzepkę i Kangura”
        3. Plan Pracy 1 dla dzieci 7–10-letnich (kappacyzm)
        4. Scenariusz 1 dla dzieci 7–10-letnich. Rozpoznanie głoski [k] w mowie. „Skacz jak potrafi sz”
        5. Karta pracy do ćwiczenia 2
        6. Karta pracy do ćwiczenia 6
        7. Plan pracy 1 dla dzieci 11–13-letnich (kappacyzm)
        8. Scenariusz 1 dla dzieci 11–13-letnich. Wywołanie głoski [k]. „Która grupa okaże się najlepsza?”
        9. Plan pracy 1 dla dzieci 11–13-letnich (gammacyzm)
        10. Scenariusz 2 dla dzieci 11–13-letnich. Rozpoznanie głoski [g] w mowie. „Zagubiony gołąb” (gammacyzm)
        11. Karta pracy do ćwiczenia 2
        12. Scenariusz 3 dla dzieci 11–13-letnich. Wymowa i utrwalanie głoski [k] w mowie spontanicznej (kappacyzm)
        13. Karta pracy do ćwiczenia 7
      4. Nosowanie
        1. Plan pracy 1 dla dzieci 7–10-letnich
        2. Scenariusz 1 dla dzieci 7–10-letnich. Usprawnienie sposobu oddychania. „Odlotowa olimpiada oddechowa”
      5. Jąkanie
        1. Plan pracy 1: Jąkanie u dzieci 7–10-letnich
        2. Scenariusz 1 dla dzieci 7–10-letnich: Wykorzystanie metody „wystukiwania sylab” w ćwiczeniach dla dzieci młodszych
        3. Karta pracy do ćwiczenia 9
        4. Materiał dla rodziców: program ramowy, spierający uzyskiwanie mowy płynnej przez jąkające się dziecko
    5. GIMNAZJUM I SZKOŁA PONADGIMNAZJALNA
      1. Sygmatyzm
        1. Plan pracy 1 dla młodzieży
        2. Scenariusz 1 dla młodzieży. Utrwalanie artykulacji głosek szumiących w wyrazach. „Żuraw i ci, co latają”
        3. Karta pracy do ćwiczenia 2
        4. Karta pracy do ćwiczenia 3
        5. Karta pracy do ćwiczenia 3d
        6. Karta pracy do ćwiczenia 4
        7. Materiał do pracy samodzielnej
        8. Scenariusz 2 dla młodzieży. Utrwalanie prawidłowej artykulacji głosek [š] i [ž] w wyrazach
        9. Karta pracy do ćwiczenia 3
        10. Karta pracy do ćwiczenia 5
        11. Karta pracy do ćwiczenia 8
      2. Rotacyzm
        1. Plan pracy 1 dla młodzieży Scenariusz 1 dla młodzieży. Utrwalanie głoski [r] w wyrazach i zdaniach. „Głoskowe i literowe wyprawy dla wprawy” Karta pracy do ćwiczenia 6 Karta pracy do ćwiczenia 7 Scenariusz 2 dla młodzieży. Utrwalenie prawidłowej wymowy głoski [r] Karta pracy do ćwiczenia 1 Scenariusz 3 dla młodzieży. Utrwalanie głoski [r] po spółgłoskach w różnych pozycjach w wyrazach Karta pracy do ćwiczenia 1 Karta pracy do ćwiczenia 5 Materiał do pracy samodzielnej 3: Rotacyzm
      3. Jąkanie
        1. Plan pracy 1 dla młodzieży
        2. Scenariusz 1 dla młodzieży „Wystukiwanie sylab”
        3. Karta pracy do ćwiczenia 6
        4. Karta pracy do ćwiczenia 9
      4. Dysleksja i dysortografia
        1. Plan pracy 1 dla młodzieży
        2. Scenariusz 1 dla młodzieży. Utrwalanie pisowni wyrazów. „Litery, sylaby i zdania”
        3. Karta pracy do ćwiczenia 5
        4. Karta pracy do ćwiczenia 8
        5. Materiał do pracy samodzielnej
        6. Scenariusz 2 dla młodzieży. Utrwalanie pisowni wyrazów. „Trening czyni mistrza”
        7. Karta pracy do ćwiczenia 4
        8. Karta pracy do ćwiczenia 7
        9. Karta pracy do ćwiczenia 8
  2. TECZKA II:
    1. Materiały do pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami
    2. DZIECI Z AUTYZMEM
      1. Wytyczne dla logopedy do pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu o wysokim stopniu funkcjonowania
      2. Wytyczne dla logopedy do pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu o niskim stopniu funkcjonowania
      3. Zestaw ćwiczeń 1
      4. Karta pracy do ćwiczenia 1
      5. Karta pracy do ćwiczenia 7
      6. Karta pracy do ćwiczenia 10
      7. Materiał dla rodziców
      8. Wytyczne dla logopedy do pracy z dziećmi, które nie nabyły kompetencji językowych
      9. Zestaw ćwiczeń 2 – Dziecko 1,5 roku z zagrożeniem autyzmem
      10. Karta pracy do ćwiczenia 6
      11. Zestaw ćwiczeń 3 – Dziecko 4 lata – autyzm atypowy
      12. Karta pracy do ćwiczenia 1
      13. Karta pracy do ćwiczenia 5
      14. Zestaw ćwiczeń 4 – Dziecko 5 lat – kontakt za pomocą gestów
      15. Karta pracy do ćwiczenia 4
      16. Zestaw ćwiczeń 5 – Dziecko 13 miesięcy – z zagrożeniem autyzmem objęte wczesną interwencją terapeutyczną
      17. Zestaw ćwiczeń 6 – Dziecko 4 lata – wypowiadające pojedyncze zdania, niepotrafi ące dokonywać kategoryzacji
      18. Karta pracy do ćwiczenia 1
      19. Karta pracy do ćwiczenia 2
      20. Karta pracy do ćwiczenia 4
      21. Zestaw ćwiczeń 7 – Dziecko 8 lat – autyzm atypowy, dziecko wysoko funkcjonujące
      22. Karta pracy do ćwiczenia 2
      23. Karta pracy do ćwiczenia 4
    3. DZIECI Z ZESPOŁEM ASPERGERA
      1. Objawy zespołu Aspergera
      2. Wytyczne dla logopedy 1 do pracy z dziećmi
      3. Problemy językowe
      4. Karta pracy do ćwiczenia 1 – dosłowne rozumienie
      5. Karta pracy do ćwiczenia 2 – wokalizacja myśli
      6. Zasady motywacji
    4. DZIECI O OBNIŻONEJ SPRAWNOŚCI INTELEKTUALNEJ, Z PORAŻENIEM MÓZGOWYM
      1. Wytyczne dla logopedy do pracy z dziećmi o obniżonej sprawności intelektualnej
      2. Etap I. Scenariusz 1 – Dziecko (1,5 roku) z dysplazją układu nerwowego
      3. Etap I. Scenariusz 2 – Niemowlę (8 miesięcy) z opóźnieniem rozwoju psychoruchowego
      4. Etap II. Scenariusz 1– Dziecko (5 lat) z zespołem Downa
      5. Karta pracy do ćwiczenia 4
      6. Etap II. Scenariusz 2 – Dziecko (5 lat) z utrudnionym kontaktem wzrokowym i niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym
      7. Karta pracy do ćwiczenia 3
      8. Karta pracy do ćwiczenia 6
      9. Karta pracy do ćwiczenia 7
      10. Etap II. Scenariusz 3 – Dziecko (4 lat) z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym
      11. Karta pracy do ćwiczenia 1
      12. Etap II. Scenariusz 4 – Dziecko(5 lat) z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym
      13. Karta pracy do ćwiczenia 2
      14. Karta pracy do ćwiczenia 3
      15. Etap III. Scenariusz 1 – Dziecko (7 lat) z niepełnosprawnością intelektualną na pograniczu lekkiej i umiarkowanej
      16. Karta pracy do ćwiczenia 3
      17. Karta pracy do ćwiczenia 4
      18. Karta pracy do ćwiczenia 5
      19. Karta pracy do ćwiczenia 6
      20. Etap III. Scenariusz 2 – Dzieci w wieku szkolnym. Dziecko (9 lat) z upośledzeniem w stopniu lekkim
    5. DZIECI Z AFAZJĄ
      1. Wytyczne dla logopedy 1
      2. Wytyczne dla logopedy 2
      3. Zestaw ćwiczeń 1
      4. Karta pracy do ćwiczenia 2
      5. Karta pracy do ćwiczenia 6
      6. Karta pracy do ćwiczenia 8
      7. Karta pracy do ćwiczenia 10
  3. TECZKA III:
    1. Materiały do pracy z osobami dorosłymi, po udarach i wypadkach
    2. OSOBY DOROSŁE Z WADAMI MOWY i WYMOWY
      1. Sygmatyzm
        1. Plan pracy 1
        2. Scenariusz 1 „Przebieg terapii sygmatyzmu właściwego szeregu syczącego”
        3. Karta pracy do ćwiczenia 10
        4. Karta pracy do ćwiczenia 11
        5. Scenariusz 2 „Terapia sygmatyzmu właściwego szeregu syczącego”
        6. Karta pracy do ćwiczenia 8
        7. Materia do pracy samodzielnej 2
        8. Scenariusz 3: Utrwalanie głoski [s] w wyrazach w różnych pozycjach i sąsiedztwach fonetycznych
        9. Karta pracy do ćwiczenia 1
        10. Karta pracy do ćwiczenia 2
        11. Karta pracy do ćwiczenia 3
        12. Karta pracy do ćwiczenia 6
        13. Materiał do pracy samodzielnej
        14. Scenariusz 4: Terapia sygmatyzmu właściwego szeregu syczącego. Wywoływanie głoski [z]
        15. Karta pracy do ćwiczenia 6
        16. Karta pracy do ćwiczenia 9
      2. Rotacyzm
        1. Plan pracy 1
        2. Scenariusz 1. Terapia rotacyzmu właściwego
        3. Karta pracy do ćwiczenia 7
        4. Karta pracy do ćwiczenia 8
        5. Scenariusz 2. Terapia rotacyzmu właściwego
        6. Karta pracy do ćwiczenia 4
        7. Materiał do pracy samodzielnej 2
        8. Scenariusz 3. Utrwalanie prawidłowej artykulacji głoski [r] w sąsiedztwie głosek [t] i [d]
        9. Karta pracy do ćwiczenia 1
        10. Karta pracy do ćwiczenia 3
        11. Karta pracy do ćwiczenia 6
        12. Karta pracy do ćwiczenia 10
      3. Jąkanie
        1. Plan pracy 1
        2. Scenariusz 1. Terapia dotycząca jąkania
        3. Scenariusz 2. Terapia jąkania
        4. Karta pracy do ćwiczenia 8
        5. Materia do pracy samodzielnej
        6. Scenariusz 3. Zwalnianie i upłynnianie tempa mowy
        7. Materiał do pracy samodzielnej 3. Terapia jąkania
      4. OSOBY PO UDARACH I WYPADKACH
        1. Wytyczne dla logopedy 1 „Ćwiczenia usprawniające zdolność samokontroli aparatu oddechowego, fonacyjnego i artykulacyjnego”
        2. Wytyczne dla logopedy 2 „Podstawowy zakres materiału do pracy logopedycznej”
        3. Karta pracy do ćwiczenia 4
        4. Plan pracy 1 „Terapia osoby z afazją”
        5. Zestaw ćwiczeń 1 (ćwiczenia 1–6 w publikacji, ćwiczenia 1–30 na pendrivie)
  4. TECZKA IV:
    1. Materiały do pracy z niemowlętami i małymi dziećmi
    2. NIEMOWLĘTA I MAŁE DZIECI
      1. Profi laktyka – Wytyczne dla logopedy i rodzica 1
      2. Zestaw ćwiczeń 1. Stymulowanie mowy dziecka
    3. DZIECI Z OPÓŹNIONYM ROZWOJEM MOWY
      1. Wytyczne 1: Opóźniony rozwój mowy (ORM)
      2. Wytyczne 2: Terapia dziecka z opóźnieniem rozwoju mowy
      3. Scenariusz 1. Nawiązanie relacji
    4. NIESŁYSZENIE I NIEDOSŁYSZENIE
      1. Wytyczne dla logopedy 1. Dziecko niedosłyszące i niesłyszące
      2. Wytyczne dla logopedy 2. Planowanie terapii mowy dzieci z zaburzeniami słuchu
      3. Scenariusz 1. Dziecko 3-4-letnie z niedosłuchem
      4. Karta pracy do ćwiczenia 6