Scenariusz 1 dla dzieci 3–4-letnich. Wywołanie głoski. „W świecie głoski [s]”
Karta pracy do ćwiczenia 3
Karta pracy do ćwiczenia 4
Karta pracy do ćwiczenia 5
Scenariusz 2 dla dzieci 3–4-letnich. Wywołanie głoski [s] w sylabach. Nauka wymowy [s]. „Wężykowe ćwiczenia”
Karta pracy do ćwiczenia 3
Karta pracy do ćwiczenia 5
Scenariusz 3 dla dzieci 3–4-letnich. Utrwalanie wymowy głoski [š] w swobodnej wypowiedzi.
Wprowadzenie głoski [z] „Przygody bosej osy”
Karta pracy do ćwiczenia 5
Karta pracy do ćwiczenia 6
Scenariusz 4 dla dzieci 3–4-letnich. Usprawnienie artykulacji [ś] w wyrazach i zdaniach
Karta pracy do ćwiczenia 3
Karta pracy do ćwiczenia 5
Karta pracy do ćwiczenia 6
Scenariusz 1 dla dzieci 5–6-letnich. Wywołanie głoski [š] w sylabach. „Wkrótce będę umieć jak las pięknie szumieć”
Karta pracy do ćwiczenia 3
Karta pracy do ćwiczenia 5
Karta pracy do ćwiczenia 7
Scenariusz 2 dla dzieci 5–6-letnich: Utrwalanie wymowy głoski [š] w zestawach wyrazów „Domino na szumiąco”
Karta pracy do ćwiczenia 1
Karta pracy do ćwiczenia 3
Scenariusz 3 dla dzieci 5–6-letnich: Wywołanie i utrwalenie głoski [s] „Syczanki” dla kolegi i koleżanki
Karta pracy do ćwiczenia 5
Karta pracy do ćwiczenia 6
Karta pracy do ćwiczenia 7
Materiał dla rodziców: Nauka wymowy głoski [s]
Rotacyzm
Plan pracy 1 dla dzieci 3–4-letnich
Scenariusz 1 dla dzieci 3–4-letnich. Usprawnienie motoryki narządów mowy. „Radosne zabawy zatroskanej Różyczki”
Karta pracy do ćwiczenia 1
Karta pracy do ćwiczenia 2
Plan pracy 1 dla dzieci 5–6-letnich
Scenariusz 1 dla dzieci 5–6-letnich. Usprawnienie motoryki narządów mowy. „Pomóżmy wyzdrowieć choremu kotkowi”
Karta pracy do ćwiczenia 3
Materiał dla rodziców. Rotacyzm u dzieci przedszkolnych
Kappacyzm i gammacyzm
Plan pracy 1 dla dzieci 3–4-letnich
Scenariusz 1 dla dzieci 3–4-letnich. Usprawnienie motoryki narządów mowy. „Co zgubił Zapominalski Koralik”
Karta pracy do ćwiczenia 1
Karta pracy do ćwiczenia 2
Karta pracy do ćwiczenia 5
Karta pracy do ćwiczenia 7
Karta pracy do ćwiczenia 8
Materiał dla rodziców. Kappacyzm i gammacyzm u dzieci 3–4-letnich
Plan pracy 1 dla dzieci 5–6-letnich
Scenariusz 1 dla dzieci 5–6-letnich. Usprawnienie motoryki narządów mowy. „Przykre wypadki”
Karta pracy do ćwiczenia 4
Karta pracy do ćwiczenia 5
Scenariusz 2 dla dzieci 5–6-letnich. Wymowa i utrwalanie głoski [g] w nagłosie i śródgłosie wyrazu „Zabawa u gołąbka”
Karta pracy do ćwiczenia 3
Karta pracy do ćwiczenia 4
Karta pracy do ćwiczenia 5
Scenariusz 3 dla dzieci 5–6-letnich. Wymowa i utrwalanie głoski [k] w nagłosie, śródgłosie i wygłosie wyrazu
Karta pracy do ćwiczenia 7
Karta pracy do ćwiczenia 8
Nosowanie
Plan pracy 1 dla dzieci 3–4-letnich
Scenariusz 1 dla dzieci 3–4-letnich. Usprawnienie sposobów oddychania. „Miśki śpioszki”
Karta pracy do ćwiczenia 4
Scenariusz 2 dla dzieci 3–4-letnich. Usprawnienie sposobów oddychania. „Chlup, pod wodę”
Karta pracy do ćwiczenia 3
Scenariusz 3 dla dzieci 3–4-letnich. Usprawnienie sposobu oddychania i zmniejszenie stopnia nosowania
Scenariusz 1 dla dzieci 5–6-letnich. Usprawnienie sposobów oddychania. „Szukam swego brata bliźniaka”
Materiał dla rodziców: Nosowanie u dzieci przedszkolnych
Jąkanie
Plan pracy 1: Jąkanie u dzieci w wieku przedszkolnym
Scenariusz 1 dla dzieci 5–6-letnich. Zwolnione tempo mowy
Karta pracy do ćwiczenia 8
SZKOŁA PODSTAWOWA
Sygmatyzm
Plan pracy 1 dla dzieci 7–10-letnich
Scenariusz 1 dla dzieci 7–10-letnich. Prawidłowa realizacja głoski [sz] w izolacji i nagłosie. „Jesienny spacer”
Karta pracy do ćwiczenia 6
Karta pracy do ćwiczenia 7
Scenariusz 2 dla dzieci 7–10-letnich. Wymowa wyrazów z głoską [s] w śródgłosie. „Opowiastka o Krystianie”
Karta pracy do ćwiczenia 5
Karta pracy do ćwiczenia 8
Scenariusz 3 dla dzieci 7-10-letnich. Utrwalanie prawidłowej realizacji głoski [s] w śródgłosie sylab i wyrazów
Scenariusz 4 dla dzieci 7–10-letnich. Usprawnienie szeregu syczącego
Karta pracy do ćwiczenia 4
Karta pracy do ćwiczenia 6
Plan pracy 1 dla dzieci 11–13-letnich
Scenariusz 1 dla dzieci 11–13-letnich Utrwalenie prawidłowej realizacji głoski [sz] w izolacji i nagłosie sylab i wyrazów
Karta pracy do ćwiczenia 3
Karta pracy do ćwiczenia 6
Karta pracy do ćwiczenia 8
Materiał dla rodziców. Sygmatyzm u dzieci 7–13-letnich
Scenariusz 2: Sygmatyzm międzyzębowy u dzieci 11–13-letnich. Utrwalanie prawidłowej realizacji głoski [s] w śródgłosie
Karta pracy do ćwiczenia 6
Rotacyzm
Plan pracy 1 dla dzieci 7–10-letnich
Scenariusz 1 dla dzieci 7–10-letnich. Wywołanie głoski [r]. „Postraszymy Robaki Straszaki”
Karta pracy do ćwiczenia 2
Karta pracy do ćwiczenia 4
Plan pracy 1 dla dzieci 11–13-letnich
Scenariusz 1 dla dzieci 11–13-letnich. Wywołanie głoski [r]. „Rodzina Tralalińskich i inne zagadki”
Scenariusz 2 dla dzieci 11–13-letnich. Utrwalanie wymowy głoski [r] „List do Romka”
Karta pracy do ćwiczenia 6
Kappacyzm i gammacyzm
Plan pracy 1 dla dzieci 7–10-letnich (gammacyzm)
Scenariusz 1 dla dzieci 7–10-letnich. Wywołanie głoski [g]. „Rywalizacja na Rzepkę i Kangura”
Plan Pracy 1 dla dzieci 7–10-letnich (kappacyzm)
Scenariusz 1 dla dzieci 7–10-letnich. Rozpoznanie głoski [k] w mowie. „Skacz jak potrafi sz”
Karta pracy do ćwiczenia 2
Karta pracy do ćwiczenia 6
Plan pracy 1 dla dzieci 11–13-letnich (kappacyzm)
Scenariusz 1 dla dzieci 11–13-letnich. Wywołanie głoski [k]. „Która grupa okaże się najlepsza?”
Plan pracy 1 dla dzieci 11–13-letnich (gammacyzm)
Scenariusz 2 dla dzieci 11–13-letnich. Rozpoznanie głoski [g] w mowie. „Zagubiony gołąb” (gammacyzm)
Karta pracy do ćwiczenia 2
Scenariusz 3 dla dzieci 11–13-letnich. Wymowa i utrwalanie głoski [k] w mowie spontanicznej (kappacyzm)
Karta pracy do ćwiczenia 7
Nosowanie
Plan pracy 1 dla dzieci 7–10-letnich
Scenariusz 1 dla dzieci 7–10-letnich. Usprawnienie sposobu oddychania. „Odlotowa olimpiada oddechowa”
Jąkanie
Plan pracy 1: Jąkanie u dzieci 7–10-letnich
Scenariusz 1 dla dzieci 7–10-letnich: Wykorzystanie metody „wystukiwania sylab” w ćwiczeniach dla dzieci młodszych
Karta pracy do ćwiczenia 9
Materiał dla rodziców: program ramowy, spierający uzyskiwanie mowy płynnej przez jąkające się dziecko
GIMNAZJUM I SZKOŁA PONADGIMNAZJALNA
Sygmatyzm
Plan pracy 1 dla młodzieży
Scenariusz 1 dla młodzieży. Utrwalanie artykulacji głosek szumiących w wyrazach. „Żuraw i ci, co latają”
Karta pracy do ćwiczenia 2
Karta pracy do ćwiczenia 3
Karta pracy do ćwiczenia 3d
Karta pracy do ćwiczenia 4
Materiał do pracy samodzielnej
Scenariusz 2 dla młodzieży. Utrwalanie prawidłowej artykulacji głosek [š] i [ž] w wyrazach
Karta pracy do ćwiczenia 3
Karta pracy do ćwiczenia 5
Karta pracy do ćwiczenia 8
Rotacyzm
Plan pracy 1 dla młodzieży Scenariusz 1 dla młodzieży. Utrwalanie głoski [r] w wyrazach i zdaniach. „Głoskowe i literowe wyprawy dla wprawy” Karta pracy do ćwiczenia 6 Karta pracy do ćwiczenia 7 Scenariusz 2 dla młodzieży. Utrwalenie prawidłowej wymowy głoski [r] Karta pracy do ćwiczenia 1 Scenariusz 3 dla młodzieży. Utrwalanie głoski [r] po spółgłoskach w różnych pozycjach w wyrazach Karta pracy do ćwiczenia 1 Karta pracy do ćwiczenia 5 Materiał do pracy samodzielnej 3: Rotacyzm
Jąkanie
Plan pracy 1 dla młodzieży
Scenariusz 1 dla młodzieży „Wystukiwanie sylab”
Karta pracy do ćwiczenia 6
Karta pracy do ćwiczenia 9
Dysleksja i dysortografia
Plan pracy 1 dla młodzieży
Scenariusz 1 dla młodzieży. Utrwalanie pisowni wyrazów. „Litery, sylaby i zdania”
Karta pracy do ćwiczenia 5
Karta pracy do ćwiczenia 8
Materiał do pracy samodzielnej
Scenariusz 2 dla młodzieży. Utrwalanie pisowni wyrazów. „Trening czyni mistrza”
Karta pracy do ćwiczenia 4
Karta pracy do ćwiczenia 7
Karta pracy do ćwiczenia 8
TECZKA II:
Materiały do pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami
DZIECI Z AUTYZMEM
Wytyczne dla logopedy do pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu o wysokim stopniu funkcjonowania
Wytyczne dla logopedy do pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu o niskim stopniu funkcjonowania
Zestaw ćwiczeń 1
Karta pracy do ćwiczenia 1
Karta pracy do ćwiczenia 7
Karta pracy do ćwiczenia 10
Materiał dla rodziców
Wytyczne dla logopedy do pracy z dziećmi, które nie nabyły kompetencji językowych
Zestaw ćwiczeń 2 – Dziecko 1,5 roku z zagrożeniem autyzmem
Karta pracy do ćwiczenia 6
Zestaw ćwiczeń 3 – Dziecko 4 lata – autyzm atypowy
Karta pracy do ćwiczenia 1
Karta pracy do ćwiczenia 5
Zestaw ćwiczeń 4 – Dziecko 5 lat – kontakt za pomocą gestów
Karta pracy do ćwiczenia 4
Zestaw ćwiczeń 5 – Dziecko 13 miesięcy – z zagrożeniem autyzmem objęte wczesną interwencją terapeutyczną
Zestaw ćwiczeń 6 – Dziecko 4 lata – wypowiadające pojedyncze zdania, niepotrafi ące dokonywać kategoryzacji
Karta pracy do ćwiczenia 1
Karta pracy do ćwiczenia 2
Karta pracy do ćwiczenia 4
Zestaw ćwiczeń 7 – Dziecko 8 lat – autyzm atypowy, dziecko wysoko funkcjonujące
Karta pracy do ćwiczenia 2
Karta pracy do ćwiczenia 4
DZIECI Z ZESPOŁEM ASPERGERA
Objawy zespołu Aspergera
Wytyczne dla logopedy 1 do pracy z dziećmi
Problemy językowe
Karta pracy do ćwiczenia 1 – dosłowne rozumienie
Karta pracy do ćwiczenia 2 – wokalizacja myśli
Zasady motywacji
DZIECI O OBNIŻONEJ SPRAWNOŚCI INTELEKTUALNEJ, Z PORAŻENIEM MÓZGOWYM
Wytyczne dla logopedy do pracy z dziećmi o obniżonej sprawności intelektualnej
Etap I. Scenariusz 1 – Dziecko (1,5 roku) z dysplazją układu nerwowego
Etap I. Scenariusz 2 – Niemowlę (8 miesięcy) z opóźnieniem rozwoju psychoruchowego
Etap II. Scenariusz 1– Dziecko (5 lat) z zespołem Downa
Karta pracy do ćwiczenia 4
Etap II. Scenariusz 2 – Dziecko (5 lat) z utrudnionym kontaktem wzrokowym i niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym
Karta pracy do ćwiczenia 3
Karta pracy do ćwiczenia 6
Karta pracy do ćwiczenia 7
Etap II. Scenariusz 3 – Dziecko (4 lat) z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym
Karta pracy do ćwiczenia 1
Etap II. Scenariusz 4 – Dziecko(5 lat) z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym
Karta pracy do ćwiczenia 2
Karta pracy do ćwiczenia 3
Etap III. Scenariusz 1 – Dziecko (7 lat) z niepełnosprawnością intelektualną na pograniczu lekkiej i umiarkowanej
Karta pracy do ćwiczenia 3
Karta pracy do ćwiczenia 4
Karta pracy do ćwiczenia 5
Karta pracy do ćwiczenia 6
Etap III. Scenariusz 2 – Dzieci w wieku szkolnym. Dziecko (9 lat) z upośledzeniem w stopniu lekkim
DZIECI Z AFAZJĄ
Wytyczne dla logopedy 1
Wytyczne dla logopedy 2
Zestaw ćwiczeń 1
Karta pracy do ćwiczenia 2
Karta pracy do ćwiczenia 6
Karta pracy do ćwiczenia 8
Karta pracy do ćwiczenia 10
TECZKA III:
Materiały do pracy z osobami dorosłymi, po udarach i wypadkach